Sinar Kasih

"Mencari-cari di mana munculnya Sinaran Kasih itu"

24 February 2012

Sedih Dalam Gembira

Assalamualaikum dan salam sejahtera sumer!!! 

Hari nie dapat khabar gembira dari Selangor apabila permohonan saya sebagai guru ganti diterima pihak sekolah..Alhamdulillah syukur pada Mu ya Allah..Nie first time nak belajar mengajar budak-budak sekolah,minta-minta segala urusan dipermudahkan olehNya..Sambil mengajar kena belajar jugak nie sebab dah lama tinggalkan alam Pembelajaran dan Pengajaran..heheh..Cewah,,cakap macam cikgu dahhh..Saya harapkan semuanya baik-baik belaka,,jadikan semuanya sebagai pengalaman hidup.. 

Walaupun gembira tapi sedih tue tetap ada..Terpaksa la saya tinggalkan kampung halaman tercinta dan keluarga tersayang..Paling sedih sekali nak tinggalkan adik yang bongsu dan manja tue..Dialah yang paling manja dengan saya,maklum la saya jaga dia sejak dia lahir sampai sekarang..Pasni nie mesti dia bising-bising tanya mana saya nak pergi,nak balik bila,kenapa tinggalkan dia...Sabar yer dik,kakak bukan pergi mana pun kerja jer untuk kebahagian kita semua jugak..Nanti ada cuti kakak balik.. Sayang ateqq!!!

Pasni mesti dah susah nak update blog..Selalu dok update kat tempat kerja jer,,jahatnya!!!takpe bos saya bagi jer dia tak kisah pun asalkan kerja lain beress..hehe..Hari nie last day kat tempat kerja,,tak sempat nak jumpa member-member kat sebelah tempat keja,diaorang semua cuti arini..Maaf la yer kawan-kawan jika ada salah silap sepanjang kita kenal nie.. 

Dah tak tau nak tulis apa,,gembira campur dengan sedih..Sebelum pergi banyak benda nak kena prepare nie..Yang paling penting kena prepare fizikal dan mental,dan perlu tambah kekuatan untuk terima apa jua yang mendatang..Ya Allah berikan lah aku kekuatan untuk hadapi semua ini.. 
 
"Selamat Tinggal yang lama dan Selamat Datang yang BARU" 
 
 
Luv U Maa & AteQ
 

Mulakan Langkah Baru..

Aku dan MOtor Itu

Assalamualaikum dan salam sejahtera semuanya.. 

Pagi semalam sedikit malang bagi saya terpaksa mengerah keringat dan bermandi peluh,tapi ok lah sebab dah lama tak exercise badan..Pagi-pagi sebelum datang kerja saya selalu check minyak petrol motor,tapi hari nie entah macam mana saya silap check,nampak banyak kira-kira sempat la nak isi balik kerja nanti..Tapi ternyata mata saya silap.. 

Dengan penuh slow emotion sambil melayan perasaan pepagi buta saya pun mula la menunggang motosikal ke tempat kerja..Tiba-tiba dekat nak sampai zzzzzpppp.....zzzzzzzzzpppp....zzzzzzzpp..dumbbb...dumbbbb.. Maka terhenti dengan sendirinya motor itu...arghh tidakkk!!!!! Kalu yer pun tunggu la sampai tempat keja dulu kan,sikit lagi nak sampai...Memang nasib badan lar hari nie..Terpaksa la saya tumpang letak motor kat kedai tepi jalan pastu jalan kaki cari kedai yang jual minyak petrol..Punya la susah nak cari kedai yang ada pun satu jer dalam kawasan perumahan.Biasa la kawasan kampung nak pegi isi kat petrol pump punya la jauh kat dalam bandar...Maka berjalan kaki la saya dengan penuh harapan,,dan sangat berharap..Tapi sekali lagi malang bila kedai tue tutup..ishhhh..

Walaupun malang tapi masih lagi bernasib baik ada jugak kawan yang sudi membantu datang bawak minyak motor..Terima kaser yer Nur Aesyah sebab sudi tolong akak..heheh..Akhirnya sampi jugak kat tempat kerja walaupun lambat..Minta maaf yer boss..heheh

Gmbr yg tiada kaitan sekadar tatapan mata..hehe           




22 February 2012

Kenapa dengan Aku

Assalamualaikum semua.. (*_*)

Buka blog jer rasa sedih,dah lama sangat x update..huhu..Nak kata sibuk tak la sangat,tapi saje jer buat-buat sibuk..hehehe...Tengok-tengok dah masuk tahun baru di bulan yang kedua minggu yang ke lapan,lama tue.. InsyaAllah pasni saya akan cuba untuk sentiasa datang ke rumah blog saya nie..

Di tahun baru nie saya masih lagi berada dikampung tercinta bersama keluarga tersayang.Saya harap tahun nie memberi lebih banyak rezeki untuk saya..Saya harap sangat dapat pekerjaan yang lebih baik dari sekarang,,insyaAllah...Jika ada rezeki mungkin saya akan keluar dari penjara kasih ini,biarpun sakit tapi saya relakan..Yer,,mana mungkin kita akan berjaya tanpa pengorbanan,,mana mungkin kita merasa manis tanpa pahit yang harus ditelan..Mana mungkin>>boleh jadi 'tak mustahil'....

Kadang-kadang saya terfikir mengapa begini bukan begitu??kenapa macam nie bukan macam tue??? Tapi kenapa saya harus persoalkan semua ini,,adakah ini takdir hidup saya??? Dan saya sedar saya hanya insan yang lemah,,tapi saya perlu kuat untuk hadapi semua ini..Dulu boleh kenapa sekarang tidak??? Banyak betul persoalan yang bermain di minda saya sekarang ini..Mulai sekarang saya tak perlu mengelak tapi cuba untuk menghadapinya...YEr hadapi dunia realiti nie...

Ishhh...ishhhh banyak nya keluhan,,itulah saya suka sangat mengeluh..apa nie?dah-dah tak payah nak mengeluh banyak sangat,,,hehehh..Nanti sambung lagi kat lain entry..=0)